Hjälp

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna, information om leverans, byten och returer samt våra allmänna villkor. Hittar du inte den information du söker är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via Webshop@flattered.se. Här får du svar inom 24 timmar, måndag – fredag!

 

FAQ

Hur är ballerinorna i storleken?

Flattered storlekar anges i europeiska mått och är normala i storleken. Intill alla modeller följer en storleksguide som visar måtten på skon, titta gärna där om du är osäker på vad som passar just dig. Ibland kan skon kännas trång till en början, men kommer efter några gångers användning töjas och formas efter foten. Främst töjer sig skon som mest på de ställen där den till en början sitter åt. Även pipingen, då menar vi den övre randen på skon som skosnöret löper i,  blir något mjukare och formad med tiden.

 

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Normal leveranstid från Flattered.se är 1-2 arbetsdagar. I samband med att din order skickas så får du ett mail med din leveransbekräftelse . Har du inte mottagit detta mail inom 3 arbetsdagar skall du kontakta vår kundtjänst: webshop@flattered.se.

 

Är det helt fraktfritt att handla hos Flattered?

Javisst! Vi på Flattered står för frakten både vid din beställning, samt vid eventuella byten och returer inom 14 dagar. Det viktigaste för oss är att du hittar rätt storlek och blir nöjd.

 

Hur går jag till väga för att returnera eller byta mina skor?

Vi på Flattered vill självklart att du ska vara nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi alltid gratis frakt vid byte och retur, samt att du har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd.

För att returnera eller byta dina skor behöver du registrera det här. För att registrera din retur använder du den mailadress du uppgav när du gjorde köpet, samt ordernumret för din order. Ordernumret hittar du på din orderbekräftelse du fick på mail eller på följesedeln nu fick med ordern.

När du registrerat din retur eller ditt byte ska du packa ihop skor och skokartong, och skicka tillbaka till oss. När du packar din skokartong, se till så att du packar kartongen i ett skyddande emballage, fördelaktigt i ytter-emballaget som du fick skolådan i vid din beställning. Vid både retur och byten använder du fraktsedeln som medföljde ordern. När du klistrat fraktsedeln på ditt paket, är allt du behöver göra att lämna in returen till ett postombud motsvarande den leveransfirma som står på fraktsedeln.

Har ni mottagit min retur?

Vanligtvis tar det ca 5 arbetsdagar innan din retur registreras hos oss. Om du redan betalat för paret du returnerat så kommer en återbetalning att ske till det kontot du betalat med. Om du valt betalningsmetod faktura och ännu inte betalat, så kommer den att kvitteras så fort vi mottagit din retur. Vid byten så kommer fakturan att redigeras och skickas ut på nytt till dig.

Om det mot all förmodan skulle dröja längre än 5 dagar, om fakturan är nära att förfalla eller om du har någon fundering kring din retur/byte så är du varmt välkommen att kontakta oss hos webshop@flattered.se. Om du vet med dig att du returnerat din vara inom 14 dagar, men ändå fått en påminnelsefaktura av Klarna kan du bortse från denna. Vi justerar din faktura i Klarna så fort vi fått in dina skor och då tas också eventuella påminnelseavgifter bort.

Jag har mottagit en defekt vara, hur går jag till väga?

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du registrera den här. För att registrera din reklamation använder du den mailadress du uppgav när du gjorde köpet, samt ordernumret för din order. Ordernumret hittar du på din orderbekräftelse du fick på mail eller på följesedeln nu fick med ordern. När du registrerar reklamationen är det bra om du förberett bilder på den defekta skon som du kan ladda upp. Detta kommer underlätta processen för att din reklamation ska godkännas.

 

Språk:
Leverera till:
Updating…
  • Du har inga produkter i varukorgen.