Hjälp

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna, information om leverans, byten och returer samt våra allmänna villkor. Hittar du inte den information du söker är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via webshop@flattered.se. Här får du svar inom 24 timmar, måndag – fredag!

 

FAQ

Hur är ballerinorna i storleken?

Flattered storlekar anges i europeiska mått och är normala i storleken. Intill alla modeller följer en storleksguide som visar måtten på skon, titta gärna där om du är osäker på vad som passar just dig. Ibland kan skon kännas trång till en början, men kommer efter några gångers användning töjas och formas efter foten. Främst töjer sig skon som mest på de ställen där den till en början sitter åt. Även pipingen, då menar vi den övre randen på skon som skosnöret löper i,  blir något mjukare och formad med tiden.

 

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Normal leveranstid från Flattered.se är 1-2 arbetsdagar. I samband med att din order skickas så får du ett mail med din leveransbekräftelse . Har du inte mottagit detta mail inom 3 arbetsdagar skall du kontakta vår kundtjänst: webshop@flattered.se.

Är det helt fraktfritt att handla hos Flattered?

Javisst! Vi på Flattered står för frakten både vid din beställning, samt vid eventuella byten och returer inom 14 dagar. Det viktigaste för oss är att du hittar rätt storlek och blir nöjd.

Hur går jag tillväga för att returnera eller byta mina skor?

Vi på Flattered vill självklart att du ska vara nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi alltid gratis frakt vid byte och retur. Vårt öppet köp och ångerrätt i 14 dagar från att skorna skickas från oss.

Vi har två villkor när du skickar tillbaka dina skor till oss:

  1. Skorna ska vara i originalskick när de skickas tillbaka, d.v.s. att den ej är använd. När du provar dina skor är det därför viktigt att du provar skorna på ett underlag som inte skadar skons yttersula, exempelvis en matta.
  2. Du skickar tillbaka din order så som du fick den, d.v.s inklusive dust bag / skopåse. Ifall du väljer att behålla din tygpåse kommer vi debitera dig för påsens värde, 395kr.

Vid byte:

Om du vill göra ett byte returnerar du skorna du har hemma till oss, och lägger en ny order i vår webshop på flattered.se på de skorna du vill byta till. Om du betalat med Klarna kan du frysa din nuvarande faktura i Klarnas app till skorna är returnerade.

Vid retur:

Bifogat i din Flattered-låda följer det med en fraktsedel som du klistrar på ditt paket, som du sen lämnar in till närmsta utlämningsombud som representerar den speditör som står på fraktsedeln. Lättast kan vara att välja det ombud där du hämtade ut dina skor. Viktigt att paket är väl tillslutit med tejp när du skickar tillbaka dina skor.

Har ni mottagit min retur?

Vanligtvis tar det ca 5 arbetsdagar innan din retur registreras hos oss. Om du redan betalat för paret du returnerat så kommer en återbetalning att ske till det kontot du betalat med. Om du valt betalningsmetod faktura och ännu inte betalat, så kommer den att kvitteras så fort vi mottagit din retur.

Om det mot all förmodan skulle dröja längre än 5 dagar, om fakturan är nära att förfalla eller om du har någon fundering kring din retur/byte så är du varmt välkommen att kontakta oss hos webshop@flattered.se. Om du vet med dig att du returnerat din vara inom 14 dagar, men ändå fått en påminnelsefaktura av Klarna kan du bortse från denna. Vi justerar din faktura i Klarna så fort vi fått in dina skor och då tas också eventuella påminnelseavgifter bort.

Jag har mottagit en defekt vara, hur går jag tillväga?

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss på webshop@flattered.se. När du kontaktar oss är det bra om du förberett bilder på den defekta skon som du kan skicka med mailet. Detta kommer underlätta processen för att din reklamation ska godkännas.

 

Språk:
Leverera till:
Updating…
  • Du har inga produkter i varukorgen.