Allmänna villkor

I priserna ingår moms med 25%.

Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa hos oss.

 

Leverans, byte & retur

Leveransvillkor

Det är alltid fri frakt vid leverans och byte på Flattered.se. Normal leveranstid från Flattered.se är 1-2 arbetsdagar. Du får ett leveransbekräftelsemail i samband med att din order skickas. Har du inte mottagit detta mail inom 3 arbetsdagar skall du kontakta vår kundtjänst.

 

Din order skickas med PostNord AB vid beställning av ett par skor, och med Schenker och skickas till ditt utlämningsställe, därifrån skickas sedan ett sms eller ett mail till det mobilnummer eller till den mail som du uppgivit i samband med din order, som du tar med dig när du hämtar ut ditt paket. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 149 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

 

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå.

Börjes Logistik & Spedition (556142-0430) bedriver logistikverksamheten för Flattered.se

 

Byte

Vi på Flattered vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Därför har vi alltid gratis frakt vid byte samt att du har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar, vilket är i enlighet med den lagstadgade ångerfristen. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd, och att bifogat dokument kring din order skickas tillbaka tillsammans med skorna. När du skickar din skokartong, se till så att du packar kartongen i ett skyddande emballage, fördelaktigen i ytter-emballaget som du fick skolådan i vid din beställning eller t.ex. en plastpåse. Vid byte får du gratis frakt både vid returen och på din nya vara. För att ditt byte ska bli giltligt ber vi er att använda och fylla i retursedeln som följer med vid din beställning. Viktigt är att ange ordernummer, kontaktuppgifter samt vilken modell/färg/storlek som du vill byta till.

 

Fraktsedel för retur/byte ska finnas bifogad vid din beställning. Fraktsedeln tejpas sedan på ytter-emballaget och lämnas in på närmaste ombud för PostNord.

Om du saknar retursedel vänligen maila vår kundservice webshop@flattered.se.

Extra fraktsedel för retur och byte hittar du här (om inte länken fungerar, maila webshop@flattered.se).

 

Ångerrätt och öppet köp

Vi på Flattered vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Därför har du alltid gratis frakt vid öppet köp och ångerrätt i 14 dagar, vilket är i enlighet med den lagstadgade ångerfristen. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar och tillhörande medskick samt bifogad och ifylld retursedel kring din order. När du skickar din skokartong, se till så att du packar kartongen i ett skyddande emballage, fördelaktigen i ytter-emballaget som du fick skolådan i vid din beställning eller t.ex. en plastpåse. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi även självklart för returportot. För att din retur ska bli giltlig är det viktigt att du använder och fyller i retursedeln som följer vid din beställning. Fyll då i ordernummer, kontaktuppgifter samt orsak till retur.

Från 13/11 -2017 har vi förlängt öppet köp till 8/1-2018. 

Beror din retur på fel storlek och passform?

Då vill vi tipsa dig om vår storleksguide som finns på varje produktsida. Där kan du få exakta mått på skon för att kunna jämföra med skor du redan äger.

Fraktsedel för retur/byte ska finnas bifogad vid din beställning. Fraktsedeln tejpas sedan på ytter-emballaget och lämnas in på närmaste ombud för PostNord.

Om du saknar retursedel vänligen maila vår kundservice webshop@flattered.se.

Extra fraktsedel för retur och byte hittar du här (om inte länken fungerar, maila webshop@flattered.se).

Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar om varan är skadad vid leverans. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer, men för att vi ska kunna göra det behöver du själv maila webshop@flattered.se och uppge vad som är fel, samt ordernummer. När du returnerar din vara måste du kort skriva att det är en reklamation och varför, använd då fältet “Vid övrigt skriv här:” på retursedeln som kommer bifogat vid din beställning.

 

OBS! Vid en reklamation görs en utredning utav produkten. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer.

 

Fraktsedel för retur/byte ska finnas bifogad vid din beställning. Fraktsedeln tejpas sedan på ytter-emballaget och lämnas in på närmaste ombud för PostNord.

Om du saknar retursedel vänligen maila vår kundservice webshop@flattered.se.

Extra fraktsedel för retur och byte hittar du här (om inte länken fungerar, maila webshop@flattered.se).

 

Outlösta paket

För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 149 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

 

Orderbekräftelse och överlåtelse av risk

När vi mottagit din beställning skickas en bekräftelse via e-post. Önskar du annullera eller ändra något i din order är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt, webshop@flattered.se .

Du blir ägare till de varor du beställt först när de har levererats till dig och vi har mottagit en fullgod betalning för varorna. När varorna har levererats till dig övergår ansvaret för deras förlust eller förstörelse till dig.

 

Andra villkor

Priser & Tillgänglighet

Ibland händer det att en vara som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 2-4 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc. Flattered reserverar sig för slutförsäljning och lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Flattered betalningsansvarig. Om detta inträffat är det kundens skyldighet att meddela till Flattereds Kundtjänst inom skälig tid (max 2 månader). Om varan skadas eller kommer bort vid retur till Flattered är kunden betalningsansvarig.

 

Produktbilder och färger

Vi gör vårt yttersta för att visa färger och utseende på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas i webshopen exakt återger de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges kan bero på din dator och bildskärms inställningar. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger varornas verkliga utseende.

Vid en reklamation görs en utredning utav produkten. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer.

 

Användning av webbplatsen

Tillgång till och användning av denna webbplats och de produkter och tjänster som finns på denna webbplats (gemensamt kallat “Tjänsterna”) är föremål för följande villkor (“Allmänna villkor”). Genom att använda Tjänsterna, samtycker du till att de allmänna villkoren kan komma att uppdateras av oss från en tid till annan. Du bör därför hålla dig uppdaterad på denna sida regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar som Flattered kan ha gjort av de allmänna villkoren.

Tillgång till denna webbplats är tillåten på tillfällig basis och Flattered förbehåller sig rätten att återkalla eller ändra Tjänsterna utan att meddela det i förväg. Flattered kommer inte stå som ansvarig i det fall att denna hemsida är otillgänglig vid någon tidpunkt eller under någon tidsperiod. Från en tid till annan, kan vi begränsa åtkomsten till vissa delar av eller hela denna webbplats.

 

Tillämplig lag och jurisdiktion

Dessa Allmänna villkor och din användning av Webbsidan (och alla relationer utan kontraktsnatur som kan uppstå genom eller i samband med dem) ska regleras av och tolkas i enlighet med svensk materiell lag. Du accepterar det svenska domstolsväsendets exklusiva jurisdiktion för att avgöra tvister som kan uppkomma genom dessa Allmänna villkor.

Språk:
Leverera till:
Updating…
  • Du har inga produkter i varukorgen.